dilluns, 29 de desembre del 2008

Autodidàctes de les Noves Tecnologies


Cal reflexionar que el que pot saber un de Noves Tecnologies no únicament s'ha ensenyat a l'aula, moltes coses del que saben els joves sobre aquestes ho aprenen sols, o bé investigant a casa, o bé un amic explica el que sap... De vegades hi han programes dels quals no es coneixen totes les aplicacions ni tot allò que es podria fer amb ells a causa de que s'ha aprés a fent-lo funcionar investigant autodidàcticament sense el suport d'algú especialitzat en el tema o bé que sapiga com funciona.
Un estudi elaborat pel Centre Nacional d’Informació i Comunicació Educativa (CNICE) posa de manifest que els més joves aprenen a utilitzar les noves tecnologies al marge de les escoles i instituts. Així, majoritàriament o bé són autodidactes (el 33% dels alumnes a partir de tercer d’ESO han après sols a utilitzar-les) o bé són guiats per les famílies (el major percentatge des de primària fins a segon d’ESO). La incidència del professorat en l’aprenentatge de les noves tecnologies és minoritària, i només arriba a un 27% de l’alumnat quan es tracta dels primers anys de l’ensenyament primari.
Aquestes proporcions palesen que l’ensenyament no s’ha adaptat amb prou rapidesa a la implantació de les noves tecnologies. Cal un canvi en aquest sentit que reconegui la importància que té avui dia dominar les diferents aplicacions informàtiques i Internet.

1 comentari:

croac ha dit...

Totalment d'acord, més que res perquè autodidacticament, en l'aventura de descobrir, es poden arribar a molts llocs que no són precisament els desitjats.
Hi ha poc control sobre internet, i les hores que dediquen els nens i nenes avui en dia cada cop més va en augment.
No estaria malament la idea de introduir una materia sobre com utilitzar, per exemple, internet i programes d'ordinador, a les aules.
Salut!